måndag 18 oktober 2010

Vilken storlek på jäskorgar rekommenderar du?

Jag har några varianter. De jag tycker bäst om är de i rotting (till vänster på bilden) som är 22 cm i diameter och rymmer 750 gram deg. Jag har två, men det är ibland lite lite. Ofta bakar jag på ett kilo mjöl ungefär, och då skulle det vara bra med tre i den här storleken.

Rottingkorgar är ju ganska dyra, runt 250 kronor för den storlek jag har, men jag skulle gissa att man bara behöver köpa dem en gång per liv.

Korgarna till höger är enkla brödkorgar som jag köpt på Coop för någon tia. De funkar lika bra som rottingkorgarna, men ger kanske inte fullt lika fint mönster och är inte riktigt lika roliga att baka med.

Jag har förresten några avlånga också, men de har blivit liggande i garaget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar